Strona główna - Aktualności |
|
Let’s Don’t Write off Traditional Energy - How Unconventional Resources & Innovation Can Create a New Energy Future Nie skreślajmy tradycyjnej energii - W jaki sposób niekonwencjonalne zasoby i innowacje mogą tworzyć nową energię przyszłości dodano: 11 kwietnia 2012
|
Sekcja Polska Stowarzyszenia Inżynierów Naftowych (Poland Section of SPE) zaprasza na wykład z serii Distinguished Lecturer, który wygłosi C. Michael Ming z Komisji ds Energii stanu Oklahoma
|
Wykład odbędzie się w dniu 23 kwietnia 2012 o godzinie 12:00 w sali 3 w pawilonie A4, Kraków, al. Mickiewicza 30. |
Informacje na temat wykładu |
|
Rosnąca populacja stwarza problemy podczas tworzenia niezawodnych, ekonomicznych, bezpiecznych oraz przyjaznych dla środowiska systemów dostaw energii. Skala wyzwań jest ogromna i niestety nie wszystkie problemy dla nowych czystych, odnawialnych źródeł energii zostały rozwiązane. |
Transport paliwa oraz emisja ditlenku węgla są dwoma najważniejszymi zagadnieniami. W czasie gdy badane są różne rozwiązania długoterminowe, inne bardziej pragmatyczne rozwiązania dostępne są już teraz. Odkryte ogromne nowe źródła gazu ziemnego przedefiniowały perspektywy dostaw. Jednakże te nowe źródła, uznawane kiedyś za nieprodukcyjne, obecnie dostarczają znacznie więcej możliwości niż tylko nowej energii. |
Codziennie wspólnie tracimy znacznie więcej energii niż moglibyśmy używać. Zatrzymanie tej traconej energii, której znaczna częć pochodzi z tradycyjnych źródeł, ma ogromny potencjał i jest całkowicie możliwe. Unikalne cechy gazu ziemnego mogą zostać wykorzystane do utworzenia bardziej efektywnego systemu energetycznego ze znacznie zmniejszonym wykorzystaniem pierwiastka węgla. A technologia, która umożliwiła szybki rozwój wydobycia gazów łupkowych w USA i utworzyła optymalny system energetyczny, może być obecnie trasferowana na cały świat. Jest to szczególnie ważne, gdy kraje rozwijające się będąpodejmować decyzje o budowie infrastruktury energetycznej. Prezentacja będzie opisywać drogę do tych bardziej wydajnych systemów energetycznych, opisywać dlaczego bardziej pragmatyczne podejście jest tańsze, szybsze i lepsze niż droższe i niesprawdzone rozwiązania proponowane obecnie. |
|
C. Michael Ming obecnie pracuje w komisji ds energii stanu Oklahoma, a wcześniej był prezydentem Partnerstwa Badań nad Bezpieczną Energia dla Ameryki (Research Partnership to Secure Energy for America - RPSEA). |
Wcześniej zatrudniony był również jako niezależny producent gazu ziemnego jako członek Zarządu oraz dyrektor w firmach K. Stewart Energy oraz K. Stewart Petroleum. |
Ming jest emerytowanym czonkiem i byłym przewodniczącym Komitetu Inwestycji Naftowych Uniwersytetu Stanforda. Jest aktywnie zaangażowany w uniwersyteckich programach energetycznych oraz jako profesor wizytujący w programie MAP/Ming Energia i Środowisko. |
Obecnie jest członkiem rad doradczych Szkoły Nauk o Ziemi Uniwersytetu Stanforda, Biura Geologii Gospodarczej Uniwersytetu Stanu Teksas, Studium gazu ziemnego przy MIT, oraz Niezależnej Komisji Czystej Energii stanu Oklahoma. |
Jako adiunkt na Uniwersytecie stanu Oklahoma zajmował się zarządzaniem energią. Był również doradcą ds strategicznego planowania dostaw ropy i gazu w Departamencie Energii. Ming na Uniwersytecie Stanforda w Kaliforni otrzymał tytuł licencjata z wyróżnieniem w zakresie inżynierii naftowej oraz magistra inżynierii zarządzania. Jest rónież zarejestrowanym inżynierem profesjonalnym w stanie Oklahoma. |
|
Distinguished Lecturer Program został uruchomiony w roku 1961. Początkowo uczestniczyło w nim trzech wykładowców, a sam program finansowany był przez Fundację SPE z darowizn członków, a pomoc organizacyjną udzieliła konferencja Offshore Europe. Uzyskano również wsparcie przedsiębiorstw naftowych, które umożliwiły swoim najlepszym specjalistom prowadzenie wykładów i dzielenie się swoją praktyczną wiedzą. Otrzymano również wsparcie od AIME (American Institute of Minning, Metallurgical and Petroleum Engineers). Obecnie, każdego roku oferowanych jest ponad 450 prezentacji, a każda sekcja ma możliwość zaproszenia maksymalnie trzech wykładowców. |