Badania

Problemem badawczym podjętym w doktoracie jest estymacja błędów kątowych montażu sensora radarowego zainstalowanego na pojeździe. Prowadzone prace badawcze obejmują opracowanie dwóch wariantów algorytmu:

  • statycznego, używanego do fabrycznej kalibracji sensora dla nieruchomego pojazdu na linii montażowej
  • dynamicznego, używanego do auto-kalibracji sensora dla pojazdu znajdującego się w ruchu

Wpisy z zakresu prac badawczych

  • Poziom odbicia fali radarowej od powierzchni asfaltowych

    W przypadku radarów samochodowych powierzchnia drogi stanowi – ze względu na bardzo mały kąt odbicia oraz duży współczynnik długości fali radarowej do chropowatości powierzchni – jest obiektem o wysokim poziomie odbijalności. Szczegółowe opracowanie tej problematyki dostępne jest w artykule:

    K. Vera, B. Christian, C. van Driesten and B. Erwin, „Retroreflective mmWave Measurements to Determine Road Surface Characteristics,” 2019 Kleinheubach Conference, Miltenberg, Germany, 2019, pp. 1-4.

    Autorzy publikacji dokonali szczegółowej analizy, w ich badaniach wyraźnie widać jaki został uzyskany poziom amplitudy bezpośredniego odbicia od celu oraz jak wygląda amplituda sygnału odbitego od powierzchni asfaltowej.